Informacje Quo Vadis

Spot reklamowy SimCity skrojony specjalnie pod polską publiczność

Spot reklamowy SimCity skrojony specjalnie pod polską publiczność
Od niedawna na antenach polskich telewizji gości spot reklamowy, promujący najnowszą odsłonę gry SimCity – jednej z najbardziej rozpoznawalnych symulacji ekonomiczno-strategicznych. Polski oddział firmy Electronic Arts zdecydował, że przygotowana przez centralnie wybraną agencję, globalna kreacja reklamowa, nie odpowiadała lokalnym potrzebom. Przede wszystkim nie oddawała ducha produkcji, która z jednej strony pozwala na kompleksowe zarządzanie stworzonym przez siebie miastem, z drugiej zaś umożliwia danie upustu swej kreatywności i pomysłowości. W przypadku gry takiej, jak SimCity, podkreślenie tych kluczowych cech było tak samo ważne jak nowoczesna grafika czy silnik gry. W zrealizowanym przez Electronic Arts przetargu wzięło udział kilka agencji kreatywnych, których zadaniem było przygotowanie, w ciągu siedmiu dni, konceptu polskiego spotu reklamowego. Znaczna część spośród nadesłanych prac była jednak „przegadana” i nie odpowiadała potrzebom. Agencja Spółdzielnia Artystyczna zaproponowała alternatywny pomysł muzyczny. Wykonawcą został zespół CzessBand z motywem piosenki „Panie Cylindrowy”. Szybko zaaranżowano sesję nagraniową w jednym z najbardziej

Teaser

Od niedawna na antenach polskich telewizji gości spot reklamowy, promujący najnowszą odsłonę gry SimCity ? jednej z najbardziej rozpoznawalnych symulacji ekonomiczno-strategicznych. Polski oddział firmy Electronic Arts zdecydował, że przygotowana przez centralnie wybraną agencję, globalna kreacja reklamowa, nie odpowiadała lokalnym potrzebom. Przede wszystkim nie oddawała ducha produkcji, która z jednej strony pozwala na kompleksowe zarządzanie stworzonym przez siebie miastem, z drugiej zaś umożliwia danie upustu swej kreatywności i pomysłowości. W przypadku gry takiej, jak SimCity, podkreślenie tych kluczowych cech było tak samo ważne jak nowoczesna grafika czy silnik gry.

 

W zrealizowanym przez Electronic Arts przetargu wzięło udział kilka agencji kreatywnych, których zadaniem było przygotowanie, w ciągu siedmiu dni, konceptu polskiego spotu reklamowego. Znaczna część spośród nadesłanych prac była jednak ?przegadana? i nie odpowiadała potrzebom.

 

Agencja Spółdzielnia Artystyczna zaproponowała alternatywny pomysł muzyczny. Wykonawcą został zespół CzessBand z motywem piosenki ?Panie Cylindrowy?. Szybko zaaranżowano sesję nagraniową w jednym z najbardziej nowoczesnych studiów w Polsce, SoundAndMore. Powstał krótki i prosty tekst, a muzycy po kolei nagrywali własne ścieżki. Udało się również przemycić kilka elementów charakterystycznych dla gry: kreatywność – ?według własnego pomysłu?, współpraca – ?graj sam lub ze znajomymi?, główne hasło kampanii – ?zbuduj miasto? oraz informację, że reklamowana jest gra – ?to taka gra. Wszystko w oryginalny i atrakcyjny, wyśpiewany sposób.  

 

Finalny efekt już teraz zobaczyć można w serwisie YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wOFv7iDlC0k

 

Dodatkowo, oprócz reklamy telewizyjnej, wyprodukowano film dostępny na serwisie Youtube. Głosu użyczył znany lektor ? Ksawery Jasieński, głos doskonale znany pasażerom warszawskiej komunikacji miejskiej. Film dostępny jest pod adresem: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UD7bserlz5Q

 

 

 

 

###

O Electronic Arts:

Szukasz dobrej zabawy? Interesują Cię najlepsze gry wideo? Witaj w świecie Electronic Arts!

A to już wiesz?  Henryk Adam Aleksander Pius Sienkiewicz herbu Oszyk

 

Electronic Arts już od 1982 r. jest synonimem rozrywki na najwyższym poziomie. W naszej ofercie znajdują się jedne z najpopularniejszych marek na świecie, w tym FIFA, The Sims, Battlefield, Need for Speed, Medal of Honor, Dragon Age i Mass Effect, a po nasze gry każdego roku sięgają miliony graczy.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Koniecznie odwiedź nasz serwis internetowy www.ea.pl oraz nasze kanały na portalach społecznościowych: http://www.ea.com/pl/1/o-nas. Sprawdź też naszą ofertę na www.origin.com!

 

 

 

###

Kontakt dla mediów:
Electronic Arts Polska

Tomasz Tinc

Public Relations Manager

tel.: (22) 57 57 196, +48 784 007 425

e-mail: [email protected]

 

Biuro Prasowe ? Edelman Polska Sp. z o.o.

Grzegorz Kuźnik,

Account Manager

tel.: (22) 576 35 42, +48 783 311 811

e-mail: [email protected]